Blog

Waarom is een BUP formulier toch zo handig?

De klant zijn eigen online dossier laten opbouwen, alles communiceren vanuit één online klantportaal en geen onnodige tijd meer verloren laten gaan aan handwerk. In de vorige blog werden alle voordelen van BUP al haarfijn uitgelegd, maar de werking en de gemakken van de BUP formulieren bleef daar nog onbesproken. Met jouw eigen online BUP formulieren nodig jij je klanten gemakkelijk uit. Daarnaast maken ze het werk voor boekhouders een stuk makkelijker en het communiceren met de klant verloopt ook een stuk helderder. In deze blog wordt precies uitgelegd waarom de formulieren binnen BUP nou zo handig, breed en gestructureerd zijn voor jou als boekhouder en voor de klant.

Tal van mogelijkheden

BUP heeft een aantal voor-gedefinieerde online formulieren zodat jij zelf niet nog iets hoeft te bedenken of te ontwerpen. Binnen die BUP formulieren heb je tal van opties die je helpen met het zo goed als mogelijk invullen van jouw formulier. Zo heb je zelf de vrije hand in het plaatsen van tekst velden, vinkjes en keuzelijsten. Daarnaast heb je de mogelijkheid om zelf (meerdere) bestanden toe te voegen en die digitaal te laten ondertekenen. Door de BUP formulieren geheel te personaliseren creëer je overzicht voor jezelf én voor de klant. Deze gepersonaliseerde BUP formulieren kunnen vervolgens ook makkelijk gekopieerd worden zodat je snel in een nieuw soortgelijk formulier kunt werken. Nieuwe klanten nodig je nu gemakkelijk uit met je eigen online BUP formulier en zorg je ervoor dat ze alles netjes en gestructureerd kunnen aanleveren.

Handig in gebruik

Door te werken met de BUP formulieren word je een hoop tijd bespaart. Zo kunnen formulieren door de ondernemer heel eenvoudig verlegd worden naar een externe partij; bijvoorbeeld de vorige boekhouder. Op deze manier hoeft er geen tijd meer verloren te gaan aan mailcontact of miscommunicaties. In BUP kan je ook op een eenvoudige en efficiënte manier samenwerken binnen één formulier. Dit is niet alleen fijn voor een heldere communicatie, maar ook dit bespaart je tijd. Daarnaast hoef je je geen zorgen te maken dat gegevens verloren gaan. Tijdens het werken in de online BUP formulieren worden tussenresultaten namelijk automatisch opgeslagen. Mochten er dingen niet goed ingevuld zijn, dan kan het formulier gewoon teruggestuurd worden naar de ondernemer om nog het een en ander te laten corrigeren. Een ander handige tool van de BUP formulieren is dat de formuliervelden conditioneel getoond kunnen worden. Zo kan je bijvoorbeeld alleen een bestand-upload tonen wanneer het antwoord bij de vorige vraag ‘ja’ is geweest.

Al met al zijn, door de grote hoeveelheid aan mogelijkheden, de BUP formulieren ideaal voor jou als boekhouder. Niet alleen verloopt de communicatie tussen de klant soepeler door functies als het tussentijds opslaan en het samenwerken binnen één formulier, maar ook bespaart het je veel tijd. Door de mogelijkheid om het formulier te kunnen uitbesteden naar derden hoeft er geen tijd meer verloren te gaan aan miscommunicaties of langdurig mailcontact. Daarnaast kan je jouw zelf gepersonaliseerde formulieren makkelijk kopiëren om vervolgens met soortgelijke formulieren door te werken. De BUP formulieren zorgen voor overzicht zodat zowel jij als de klant gestructureerd te werk kunnen gaan.