Blog

chat overzicht

De chatfunctionaliteit van BUP

Het online klantportaal van BUP heeft als doel jouw werk als boekhouder eenvoudiger, efficiënter en overzichtelijker te maken. Bij BUP zijn we dan ook constant op zoek naar manieren om ons klantportaal nog nuttiger te maken voor jou als boekhouder. Eerder kwamen we al met handige BUP-formulieren en een documentmanagementkoppeling met OneDrive en Sharepoint. Nu voegen we daar onze nieuwe chatfuctionaliteit aan toe. In dit blog vertellen we je alles over deze chatfunctionaliteit en de voordelen ervan.

Wat is de BUP chatfunctie?

Met de chatfunctionaliteit van BUP kun je als boekhouder eenvoudig communiceren met klanten en andersom. Je kunt je klanten koppelen aan een contactpersoon. Dit kan jij zelf zijn of een medewerker van jouw boekhoudkantoor. Via de chatfunctie kan de klant op ieder moment vragen stellen aan zijn/haar contactpersoon, bijvoorbeeld over het invullen van een formulier. Andersom kan de boekhouder ook communicatie starten met de klant.

De voordelen van de chatfunctionaliteit van BUP

De nieuwe chatfunctionaliteit van BUP maakt communicatie met klanten nog eenvoudiger en efficiënter. De klant heeft een vast aanspreekpunt bij wie hij/zij op elk moment terecht kan met vragen. Vragen kunnen eenvoudig worden gesteld via de chat. De boekhouder kan direct de vraag van de klant beantwoorden. Dit maakt de communicatie tussen boekhouder en klant laagdrempeliger, wat ervoor zorgt dat werkzaamheden nog efficiënter verlopen.

Hoe werkt het?

Communiceren via de BUP chat is eenvoudig. Stel de klant heeft een vraag tijdens het invullen van een formulier. Deze kan eenvoudig worden gesteld door de chatfunctie rechtsboven in het scherm te openen.

Als boekhouder in BUP kun je contactpersoon zijn van je klanten, alle vragen in één overzicht

Via de chat komt de klant gelijk in contact met zijn/haar contactpersoon. Andersom kan de boekhouder de chat ook gebruiken om in contact te komen met de klant. Wanneer er een bericht wordt verstuurd via de chat wordt de ontvanger van het bericht gelijk op de hoogte gesteld via een emailnotificatie met daarin een link naar de betreffende chat. Zo kan de ontvanger eenvoudig en snel reageren op het bericht.

Niet meteen tijd om op een chatbericht te reageren? Als er ongelezen chatberichten zijn, wordt er elke dag een herinnering gestuurd via de mail. Ze mis je nooit een belangrijk bericht. Verder kunnen chats in BUP door de boekhouder worden afgesloten/gearchiveerd, zodat deze niet meer tussen de actieve chats staan. Zo behoud je gemakkelijk het overzicht.

Kortom, de chatfunctionaliteit van BUP maakt klantcontact laagdrempeliger en efficiënter. Zo wordt jouw werk als boekhouder een stukje makkelijker. Heb je vragen over de chatfunctie of over BUP in het algemeen? Neem dan gerust contact met ons op.